KiB w sieci

piątek, 14 lipca 2017

127. Ssaki - Włodzimierz Serafiński, Ewa Wielgus-Serafińska


Kocich łapek: 5
czytałam: 2 dni
tłumaczenie: -
wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN 
data wydania: 1988 (data przybliżona)
cykl: -
seria: Zwierzęta Świata
stron: 440
wersja: papierowa/posiadam
oprawa: twarda, z papierową obwolutą
ISBN: 83-01-05877-3 
cena z okładki: 130 zł
tytuł oryginalny: -

  
 Tym razem będzie bardzo krótko i, mam nadzieję, treściwie. Nie jestem mocna w opiniach odnośnie podręczników ;) 

 "Ssaki" to pierwszy tom sześcioczęściowej kolekcji "Zwierząt świata", w której przedstawiono gatunki żyjące na Ziemi nie w układzie systematycznym (gatunkami) ale środowiskiem, gdzie dane zwierzę żyje. Istotną informacją jest też fakt, jak jego obecność wpływa na dane środowisko. Wiedza podana jest w sposób bardzo czytelny, przejrzysty - i aż prosi się o to, by "czytała Krystyna Czubówna" ;) Całość poukładana jest w pewien logiczny sposób, acz nie ukrywam - momentami trochę przeszkadzał mi fakt, ze tekst nie jest podzielony na większe akapity, że kolejne zwierzęta wydają się występować jak modelki na wybiegu: jedno za drugim, bez przystanku i zastanowienia się. Duża ilość fotografii nieco poprawia moje odczucia, jednak trochę bolesnym jest fakt, że są one czarno-białe.

 W całokształcie jednak książka stanowi interesujące kompendium, warte przeczytania. Początkującemu biologowi z pewnością się przyda, choć - nie ukrywajmy, część informacji jest już nieco... przestarzała. Mimo to, warto się z pozycją zaznajomić.

 Z mojej strony jeszcze jedna informacja - książkę przeczytałam, ponieważ jak kilka...dziesiąt innych (niedługo pojawi się osobny wpis na blogu o tym) pochodziła... ze śmietnika. Została zwyczajnie uratowana, wyciągnięta z wora z makulaturą, wraz z masą swoich kompanek. Bez okładki papierowej, nieco zakurzona - odkurzyłam ją, i teraz stanowi miłe dla oka urozmaicenie na mojej półce. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz