KiB w sieci

czwartek, 24 listopada 2016

21. Wilhelm Zdobywca - Paul Zumthor



Kocich łapek: 7
czytałam: 2 dni
stron: 254
wersja: papierowa/posiadam
wydanie: I (1968) 
tytuł oryginalny: Guillaume le Conquérant








 Z kim kojarzy się Wilhelm Zdobywca? Zadałam sobie to pytanie w chwili, gdy tylko usiadłam do tej książki.
W sumie kojarzył mi się bardzo mętnie z historycznym władcą, który kiedyś kogoś podbił... chyba. Nie powiem, musiałam solidnie się wysilić, by wygrzebać z pamięci podstawowe informacje historyczne. Wstyd i hańba mi! No wstyd i hańba mi!
Na szczęście, z pomocą przybyła mi właśnie ta biografia o tym niezwykłym księciu (link dla leniwców) Normandii - kim był, co uczynił i dlaczego zapisał się w historii Francji i Anglii tak mocno.








 Kliknij, by wrócić do strony głównej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz