KiB w sieci

poniedziałek, 1 maja 2017

89. Rywalki - Kiera Cass

Kocich łapek: 4
czytałam: 1 dzień

autor:
tłumaczenie: Małgorzata Kaczarowska
wydawnictwo: Jaguar
wydanie: 5 lutego 2014
cykl: Selekcja (tom 1) 
gatunek:  fantastyka/młodzieżowa/antyutopia
stron: 336
wersja: ebook/posiadam
oprawa: miękka/lakierowana
ISBN: 9788376861289
cena z okładki: 37,90 zł
tytuł oryginalny: Selection




Dla trzydziestu pięciu dziewcząt Eliminacje są szansą ich życia. To dzięki nim mają szansę uciec z ponurej rzeczywistości. Ze świata, w którym panują kastowe podziały, wprost do pałacu, w którym będą spełniane ich życzenia. Z miejsca, gdzie głód i choroby są na porządku dziennym, do krainy jedwabi i klejnotów. Celem Eliminacji jest wyłonienie żony dla czarującego i przystojnego księcia Maxona. Każda dziewczyna marzy o tym, by zostać Wybraną. Każda poza Americą Singer. Dla niej bowiem Eliminacje to koszmar. Oznacza konieczność rozstania z Aspenem – jej sekretną miłością i opuszczenie domu. A wszystko tylko po to, by wziąć udział w morderczym wyścigu o koronę, której wcale nie pragnie. Jednak gdy spotyka Maxona, który naprawdę przypomina księcia z bajki, America zaczyna zadawać sobie pytanie, czy naprawdę chce za wszelką cenę opuścić pałac. Być może życie o jakim marzyła wcale nie jest lepsze niż to, którego nawet nie chciała sobie wyobrazić… 

 Mówiąc uczciwie, gdy sięgałam po tą serię, gorąco mi zachwalaną, miałam bardzo... hm. Mieszane uczucia. Ale, skoro pożyczono mi - uwaga - 7 części, uznałam, że im szybciej się z nimi uporam, tym lepiej. O ja, niewinna duszyczka...!
 Zaczyna się dość niewinnie. Oto bowiem w świecie przyszłości, w którym Ameryka nie istnieje, podbita przez Chiny - jest państwo zwane Illeą. Władane przez króla, z niesprawiedliwym podziałem kastowym, oczekuje na ważne wydarzenie: Eliminacje. Oto bowiem książę Maxon jest już dwudziestoletnim młodzieńcem, który potrzebuje żony, a tradycją jest, że z całego kraju zbiera się kandydatki, które będą rywalizować o jego serce w pałacu. America Singer, piątka z klasy, jest muzyczką, wychowaną w rodzinie artystów. Biedna ale dumna, zakochana w niższym klasą przyjacielu (z wzajemnością), ulega namowom i zgadza się, by brać udział w tych zawodach. Jeszcze nie wie, że zaczyna się przygoda jej życia... gdy zostaje wybrana, wyrusza do pałacu, by konkurować wraz z 34 innymi kandydatkami o serce księcia, którego nie kocha. Ot, historia o Kopciuszku, wydawałoby się. Właśnie. Wydawałoby się - tu bowiem Kopciuszek wcale księcia nie kocha i ma własne plany na przyszłość!

   Mówiąc szczerze, to podeszłam do tego tomu mocno sceptycznie. Co bowiem miałam czytać? Powieść dla nastolatek, gdzie Kopciuszek nie jest Kopciuszkiem, mimo usilnego wtłaczania w ramy? No ludzie, ja już dawno z bajek Disney`a wyrosłam (dobry żart), więc czym się tu zachwycać? Poza tym, średnio jestem fanką młodzieżowych antyutopii, bo - nie oszukujmy się, ciężko jest napisać coś nowego. Dlatego, z jakimś zaskoczeniem, uznałam, że







1 komentarz:

  1. Ja nie planuje serii :D Jest dla mnie zdecydowanie za lekka, choć jako wprowadzenie do jakiejkolwiek literatury pewnie nieźle się nadaje.
    A inni widzą w okładce ładną sukienke zapewne... :D

    OdpowiedzUsuń